Looking for Dutch or Belgian ex-Scientologists

Dear all,

I am currently looking into the social and emotional consequences of exiting closed religious environments, of which Scientology came up a couple times already. Hopefully, when we better understand what it truly entails to leave a closed religious environment like Scientology, we can also look into ways to better (practically) support ex-members in the future. In order to do so, your voices are truly important. Are you a or do you know a Dutch or Belgian (Dutch-speaking) ex-Scientologists? Please do get in touch with me. If you send me a direct message here, I will provide you with my email and additional information on the project. Participation in whichever way will always be fully anonymous.

I am looking forward to talking to you soon. Your voice can make a true difference!

Kind regards,
Joëlle Fennebeumer

Nederlander hier, zelf nooit lid geweest, maar in 2008 betrokken geraakt bij de Chanology protesten tegen Scientology.

Ik ken persoonlijk ook geen Nederlandse oud-leden maar er staan er wel een paar op een lijst oud-leden die zich uitgesproken hebben tegen de organisatie:

Jos Hoedemakers
Diny Kokken
Carolyn Ricci
Monno Rienks
Bert Schwitters
Wil Smit
Mike Steentjes
Peter van Doorn
Angelique Wessel
Piet Zwarthoed

stonden allen vermeld in een bericht dat op de site van de AIVD stond. Dat lijkt naar het archief daar verplaatst te zijn, link werkt niet meer.

Caspar de Rijk
Wim de Rijk

zijn ook Nederlanders.

Mogelijk zijn er meer, maar schieten ze me niet te binnen.

Hopelijk helpt dit met zoeken.

Ik ben één van degenen die de lijst nu nog bijhouden. Voor meer info

Last edited:
Back